tisdag 9 december 2014

Långhelg

Oj oj oj vad det var svårt att komma upp till jobbet imorse.
Vi har haft långhelg här, då gårdagen var en röd dag.
Jag tog även ledigt i fredags, så både jag och Jonas har varit långledig tillsammans. Däremot så fick han sova kvar i morse, för han hade ledigt även idag (och förra torsdagen).

Nu har det kommit lite mer kyla här, och isoleringen är verkligen så dålig överallt. När man vaknar på morgonen i lägenheten känns det som att det är 10 grader. På sommaren blir det självklart tvärtom... Men det är rätt skönt att frysa lite igen ;) Verkar verkligen som att man vant sig vid värmen, med tanke på att jag skulle aldrig frysa så som jag gör nu vid dessa temperaturer i Sverige.

Vilken härlig helg vi har haft!
I fredags träffade jag en jättegullig tjej Sara från Norrköping, som är kompis med min frisör Kristin. Träffade även hennes son Luca och en kompis till henne Karin.
Fick följa med Sara och testa på Crossfit boxen som hon går på, och efteråt gick vi alla och åt på en jättemysig och god vietnamesisk restaurang. Passade på att ta mitt fria mål ;) Men efteråt insåg jag att jag nog inte hade behövt det, eftersom det innehöll mest det som jag redan får äta i mitt kostschema förutom riset.

Jag och Jonas var även en sväng på Ikea på dagen, och shoppade lite julsaker, samt passade på att gå i delikatessbutiken. Köpte även en matta till extrarummet som blev väldigt populär hos tjejerna.

I lördags tog vi det lugnt, för att senare på kvällen åka hem till en kollega till Jonas som hade flyttat till en ny lägenhet. Träffade flera av Jonas kollegor för första gången, och de var jättetrevliga!
Ska träffa dem igen på lördag när vi ska gå på julbordet på svenska restaurangen som jag berättade om tidigare.
Alltså shit i lördags var jag verkligen nära på att göra avsteg i mitt kostschema då jag var så jäkla hungrig när vi kom hem från festen. Men jag klarade det och höll mig! Haha desto värre när jag vaknade på morgonen och skulle gå och träna. Var lite snurrig, men blev bättre ;)

I söndags gjorde vi inget särskilt. Kollade på film och tränade osv.
Hehe vi har kollat på massa filmer den här helgen, bla sett alla X-men filmerna från början, Captain America och Avengers. En riktig action helg :)

I går var vi och tränade och efter träningen gick vi en promenad i det fina vädret till stan, och käkade lunch på den vietnamesiska restaurangen som jag åt på med Sara.
När vi skulle gå tillbaka såg vi att det var julmarknad precis framför katedralen, så vi tog en sväng även där. Inte jättemycket att hänga i julgranen, men mysigt att gå och kika lite.

Med träningen och kosten har det gått fortsatt bra.
Minskat ytterligare i vikt och centimeter :)
Ska ha PT pass med Jose Manuel idag, vilket jag antar blir lika svettigt och jobbigt som de andra två gångerna. Men det är superkul!

Nu är det bara 1,5 vecka kvar tills vi åker på semester till Lanzarote och Fuerteventura.
Jonas fick en liten tidig julklapp, så imorgon ska vi gå på vår första fotbollsmatch här nere, championsleague, FC Barcelona mot PSG.

På torsdag är det julfest med jobbet, så det blir minst sagt en till händelserik vecka!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar