onsdag 3 december 2014

Exit comfort zone

Hej på er!

Har varit en händelserik vecka sedan jag skrev senast, både positivt och negativt.

Börjar med det negativa så att jag kan runda av med positivt :)

I fredags fick jag samtal från pappa att min farmor dött, vilket var väldigt tråkigt och ledsamt förstås.
Hon skulle fylla 92 år i januari, och har varit rätt dålig på senaste tiden, så var väl inte helt oväntat. Men det känns alltid jobbigt när någon går bort. Dessutom var det extra jobbigt att vara långt borta från familjen, inte kunna vara där för min pappa, och inte heller kunna åka och säga farväl till farmor eller besöka henne på sista tiden.
För mig blev det också jobbigt då minnen från när mamma gick bort revs upp, och då jag är ganska bra på att hålla sådana känslor borta, så kom de som en smäll från den undermedvetna utan att jag kunde styra det.
Så åkte hem från jobbet i fredags, och bara var hemma och var ledsen. Men som tur var fick Jonas åka från sitt jobb och komma hem till mig, vilket kändes skönt. Sen har jag ju mina fluffisar (katter) hemma som är världsbäst på att trösta. De känner verkligen när man är ledsen, och framförallt om man gråter så kommer de fram direkt och blir jätteoroliga när de hör de ljudet. Vet inte om de förstår, men känns på något sätt som att de gör, för de reagerar aldrig så annars.

Nu till lite roligare nyheter :)
Träningen och mitt kostschema går så himla bra!
Första veckan blev det -1,6 kg på vågen och ett par centimeter både i midja och runt låren. Måtten runt biceps var det samma, vilket gör mig väldigt glad då det tyder på att jag inte tappat muskler utan fett.
Kör ett kostschema som är baserat på periodisk fasta, dvs jag äter under ett 8-timmars fönster, mellan 13-21. Det passar mig väldigt bra då jag tidigare knappt ätit någon frukost, eftersom jag inte är någon frukost människa, och har aldrig varit. Helgen var lite jobbig, då jag varit van med att äta choklad och god mat. Men hade en fri måltid i lördags, och då gick vi till vår favorit argeniska restaurang och käkade en 200 gr oxfilé ;)

I går hade jag PT träning med Jose Manuel, och det gick så himla bra! Så himla kul, vi övade bänkpress, deadlifts och cleans. Haha jag suger på cleans men det är kul att få en utmaning.
Då min svaghet är konditionen, lägger han in mycket burpees, armhävningar osv mellan seten.
Jag kommer att träna med honom på tisdagar, sedan lägger han upp 3 pass som jag ska träna resten av veckan, så 4 st träningspass totalt. Jag var ju van att träna i pricnip varje dag, så det här blir lite nytt för mig.
Träningspassen är väldigt intensiva, med mix mellan styrka och kondition, och tar rätt lång tid. Så att köra 4 pass i veckan blir nog ganska lagom. Snacka om att jag klivit ur min comfortzone! På fredag ska jag dessutom testa crossfit här på reebok boxen, men en tjej som är kompis med Kristin min frisör i Sverige. Det ska bli kul! Framförallt att träffa den tjejen.

Vi nöter och övar på mina böj också, vilket är superbra.
Jag fick en rejäl stukning förra hösten, som gjort att rörligheten och stabiliteten i min vänstra fotled suger. Men igår hade han tagit dit en fysiolog som tittade på den, och det visade sig att benet (vet inte exakt vilket) låg snett. Så tjejen klämde och knäckte lite, och till slut sa det bara knak och allt blev bra haha. Kanske skulle bett någon titta på det tidigare... Nu är det viktigt att jag stretchar och kör med is efter varje pass så att det inte återgår vilket är lätt i början när jag gått med det över ett år.

Idag är det shopping kväll här, och butikerna har öppet 21.30 - 02.00 med massa erbjudanden och rabatter.
Då jag har vilodag idag, kanske jag går med Virginia dit en sväng, jag får se.

I helgen ska vi på inflyttningsfest hos en av Jonas kollegor, vilket ska bli kul. Träffa lite andra svenskar :)
På fredag har jag tagit ledigt, och på måndag är det bankholiday här så vi är lediga.
Hurra för långhelg!









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar