tisdag 25 november 2014

Dålig uppdatering...

Hej,

Sorry för dålig uppdatering, men som jag skrev när jag började blogga igen efter en tids uppehåll, så är inte mitt mål att uppdatera varje dag.
Dock vill jag iaf få in några inlägg varje vecka, så skärpning på mig!

Dagarna rullar på här, och i veckorna hinns inte med så mycket annat än jobb och träning.
I går började jag med ett kostschema som jag ska följa i 8 veckor, och hoppas på att det gör underverk för min kropp ;)
Idag ska jag även ha PT pass med en kille på gymmet som heter Jose.
Finns inte många på vårt gym som jag skulle vilja träna med, men har sett honom träna själv och gillar hans sätt och upplägg. Är lite åt crossfit hållet, och han är även crossfit instruktör.
Har precis avslutat mina 6 veckor med högreps träning, så det ska bli kul att börja med lite nytt. Kroppen behöver variation!

I helgen som var hade vi helt underbart väder här. Var runt 20 grader och sol.
Det är riktigt varmt, och jag kan knappt ha jacka på mig för då svettas jag ihjäl.
Nackdelen är att jag inte får någon julkänsla över huvud taget... Var på Lidl i lördags och hittade adventsblockljus och lite fönsterdekorationer (eftersom vi inte har några fönsterbräden). Hoppas att det gör att vi får lite julkänsla :)

I lördags var vi på La Maquinista, ett köpcenter, och till min stora glädje hade Forever21 öppnat igen, wohoo! Efter det åkte vi och mötte upp Katha för att se nya Hungergames filmen Mockinjay eller Sinsajo som den heter på spanska.
Den var bra, men hoppas att del två levererar bättre än första delen.
Efter bion gick vi till en grekisk restaurang och käkade, bäst att passa på innan dieten ;)

I söndags gjorde vi inget speciellt. Träna och sedan lagade mat inför hela veckan. Kollade även på första Hobbit filmen, eftersom tredje och sista delen har premiär snart, så tänkte vi se de två första innan.

Åter till jultemat, så har de dekorerat jättefint i Las Arenas där vi bor, och även på många övriga ställen i Barcelona. I lördags när vi gick genom Born, så hade de dekorerat jättefint med massa lampor och ljusslingor etc. Lite kyla på det så hade jag nog haft mer julkänslor. Nu sitter folk fortfarande ute och äter på uteserveringarna mitt i julbelysningen, vilket är något som vi kanske inte är vana med ;)

Det är mindre än 1 månad kvar till julledighet och vår resa till Lanzarote och Fuerteventura, längtar som tusan!

Får ju inte glömma att nämna att vi hade besök från Finspångs kontoret förra veckan. Gjorde en liten beställning så att jag iaf fick avnjuta lite julsaker här nere ;)

Slänger upp lite bilder från veckan som gått!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar