söndag 16 november 2014

Myshelg

Godkväll :)

Hur mår ni? 
Jag har haft en jättemysig och kvalitativ helg, så jag mår väldigt bra.

I fredags gjorde vi inget särskilt. Gick till gymmet och körde ben med fokus baksida lår, och sedan hem för att titta på Idol. Jonas fick tips om någon sida så att vi nu kan streama samma kanaler som man kunde hemma i Sverige.

I lördags blev det gym, bröst och triceps stod på schemat. Nästa vecka är sista veckan på hög reps schemat som jag då kört i 6 veckor i rad. Men har börjat lite smått att smyga in lite tyngre övningar, och har börjat öva på bänkpress igen. Har haft mycket problem med min skuldra och insett att bänkpressen är den som påverkar mest. Men nu har jag hittat en teknik där jag inte får ont och lyckas verkligen fokusera så att det är bröstmuskeln som jobbar. 

Eftter gymmet gick vi hem och slappade lite för att dra ner på stan en sväng. Jonas fixade äntligen sin fotbollströja till laget, och sedan strosade vi runt lite.
Var såååå sjukt mycket folk...fy det var hemskt. Måste varit julhandeln eller nåt. Tur att vi inte är i smeten så ofta.
Vid 19.30 började vi gå mot restaurangen som vi hade bokat till 20.30. Blev ett litet ölstopp på vägen.
Vi käkade på en argentisk restaurang som hette El Argentino, som vi hade bokat via El Tenedor och hade 40% på maten. Det var gott, stället var supermysigt och servicen jättebra. Tyvärr jämförde jag lite för mycket med Todo Pasa, en annan argentisk restaurang som är sååå himla bra, därav att jag "bara" tyckte det var ok. När vi hade ätit åkte vi hem och Jonas festade på sina ostbågar som han hade köpt på Oomuombo som ligger i Corte Inglés vid placa Catalunya ;) Jag åt det sista av min oreo chokladkaka som jag hade över sedan min ätar dag förra helgen.






I morse var vi lite sega, så blev lite soffhäng framför Så Mycket Bättre innan vi gav oss iväg till gymmet för ett rygg och biceps pass.
Hann med att städa lite på morgonen också ;)


Nu på kvällen har vi varit nere vid beachen där Jonas jobbar och gått en promenad. Var även på bio igen och såg Dum Dummare 2. Den var väldigt rolig, men som oftast så blir sällan en uppföljare bättre än första filmen.







Nu känner jag mig väldigt nöjd och ska gå och lägga mig och ladda inför en ny vecka.

Hoppas ni alla haft en bra helg!
Puss o kram på er :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar